ReeHorst Zalencentrum in Ede lanceert baanbrekend concept





Organisatoren van evenementen staan nu voor steeds grotere uitdagingen. ReeHorst Zalencentrum in Ede doorbreekt dat grote spanningsveld met een bijzonder, doordacht concept dat vijf flexibiliteitsgaranties biedt. 

Tekst: Aart van der Haagen


Een locatie met alles onder één dak in het midden van Nederland waar mensen elkaar ontmoeten, inspireren en genieten, betaalbaar en toegankelijk voor iedereen. Dat ligt volgens commercieel directeur Corine Stramrood in het DNA van ReeHorst verankerd. “We ontvangen hier alle denkbare gezelschappen voor de meest uiteenlopende activiteiten uit binnen- en buitenland. Van een bruiloft tot een congres, van een beurs tot een vereniging die hier een ledenvergadering houdt, van een productpresentatie tot teambuilding, van een vergadering tot een bedrijfsfeest. Wat het ook is, we kunnen alles van 2 tot 2000 personen, heel snel en gemakkelijk aanpassen dankzij onze 39 zalen, professionele team en onze flexibiliteit.”



Nieuwe grote buitenlocaties

Tijdens een rondleiding door ReeHorst kun je je ogen nauwelijks geloven. Ten eerste verbaas je je over de reusachtige oppervlakte van het bedrijf, dat maar liefst 24.000 vierkante meter bestrijkt. Dat is groot maar voelt zeker niet zo: eerder warm en intiem, ten eerste door de verdeling in talrijke verschillende ruimtes, ten tweede door de thematische inrichting daarvan. Wat te denken van de zalen ‘Paris’ met een elegante en stijlvolle sfeer? En de ‘urban style’ zalen New York?  

“We hebben recent ook twee grote buitenlocaties toegevoegd voor evenementen in de buitenlucht. Zo kun je bijvoorbeeld nu een vergadering gemakkelijk combineren met een leuke teambuildingactiviteit buiten. Maar ook een bedrijfsborrel en een barbecue is - zelfs in de winter - al heel populair.” Voor meerdaagse verblijven biedt ReeHorst bovendien dankzij het viersterrenhotel met 81 hotelkamers, waaronder twaalf thema-suites, het sfeervolle Atelier Grill Restaurant en de trendy Cocktailbar ZUZU ook alle mogelijkheden. 



Spanningsveld

Over erkenning gesproken; ook de tweemaal behaalde gouden award voor Beste Congreslocatie van Nederland spreekt boekdelen. Het zit ’m in de flexibiliteit (daarover dadelijk meer), de ongekende schaalbaarheid in combinatie met de capaciteit, de variatie in sferen en niet te vergeten de centrale ligging in Nederland, bovendien op steenworp afstand van de snelweg A12 en het intercitystation Ede-Wageningen. 

Hoezeer het complete plaatje ook klopt, het team van ReeHorst verliest de ontwikkelingen in de evenementenbranche nooit uit het oog. “Je ziet een aantal na-corona-effecten”, legt Corine uit. “Aan de ene kant verschuift het consumentengedrag steeds meer naar last minute. Aan de andere kant vragen praktisch alle locaties juist steeds eerder en steeds meer extra zekerheden, wat voor een toenemend spanningsveld zorgt. Tel daarbij op dat de sponsormarkt achterblijft en organisatoren hebben nu steeds grotere uitdagingen. Dat heeft ons aangezet tot het uitwerken van vijf speciale flexbiliteitsgaranties. Die zitten van nature al in de schaalbaarheid op basis van onze zalenstructuur en in het verregaand meedenken met opdrachtgever, maar er is meer.”



Betalen naar gebruik

In meervoudig opzicht nam ReeHorst de kostenstructuur onder de loep. “Zonder ook maar iets aan serviceniveau in te boeten hebben we op een aantal fronten de prijzen verlaagd”, vertelt Corine. “Verder huldigen we het principe ‘betalen naar gebruik’, wat er concreet op neerkomt dat we onze dienstverlening volledig op maat aanbieden. 

Door in afstemming met de klant opties toe te voegen verzorgen we maatwerk, wat mooi past in ons duurzaamheidsstreven: de verspilling terugdringen. Dit vind je ook terug in onze zaalhuur, die we voortaan per persoon berekenen. Daarmee vrijwaren we de opdrachtgever van het risico dat het aantal aanmeldingen tegenvalt óf juist de verwachtingen overtreft. 

Door onze mix van ruimtes kunnen we heel makkelijk meeveren en dat is niet alleen prijstechnisch gunstig, maar ook goed voor de beleving. Het idee van ‘gezellig vol’ straalt af op het succes. Zo zetten we voor iedere doelgroep en budget een passend concept neer, dat op het laatst nog bij te sturen valt. We gaan zelfs nog een stap verder: mocht blijken dat de organisator het break-evenpoint niet haalt, dan zullen we alles in het werk stellen om het evenement tóch te laten slagen. Zo geven we een sterk positief signaal uit naar iedereen die op zoek is naar een zaal.”

www.reehorst.nl


 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: ReeHorst Ede betalen naar gebruik
Algemene voorwaarden | privacy statement