Design & lifestyle hotel nhow Frankfurt opent haar deuren met Duitslands hoogste rooftopbar



Met het thema "The Art of Money" opende het nieuwe hotel nhow Frankfurt op 29 augustus haar deuren in de Duitse financiële metropool. Samen met nhow Berlin is dit het tweede hotel van het merk nhow in Duitsland. Midden in het westelijke bankdistrict neemt de nieuwe vestiging van het design- en lifestylemerk nhow zijn intrek in het 190 meter hoge mixed-use gebouw ONE Tower van CA Immo. Het hotel met 14 verdiepingen en 375 kamers - de wolkenkrabber telt in totaal 47 verdiepingen - biedt zakenreizigers en leisure gasten inspirerende ruimtes, gedurfd design en uitzichten om van te genieten. Dankzij het interieurontwerp van de gerenommeerde Spaanse designstudio Rafael de La-Hoz en muurschilderingen van artiest David Zuker zijn er grootschalige, artistiek geïnterpreteerde motieven van bankbiljetten te vinden op muren en plafonds in het hele gebouw, afgebeeld in pop-art-stijl.

Het hoogtepunt van het nhow Frankfurt, de NFT SKYBAR & RESTAURANT, bevindt zich op de top van de ONE-toren. Als Duitslands hoogste rooftop bar, die naar verwachting in de herfst van 2022 zal openen, biedt het een 360-graden panoramisch uitzicht op de skyline van de stad. Het vormt een aanvulling op het uitgebreide culinaire aanbod, bestaande uit twee restaurants, de Gold Bar op de begane grond en koffiebar "Rich Barista". Daarnaast is er een spagedeelte met twee sauna's en een fitnessruimte, evenals 18 vergaderzalen die deel uitmaken van het aanbod aan diensten en faciliteiten. De overnachtingstarieven beginnen bij 150 euro voor twee personen in een tweepersoonskamer, inclusief ontbijt. 



Kleurrijke muurschilderingen en muurgraffiti
In het hele hotel is het motto "The Art of Money" een eerbetoon aan de locatie van het pand, met onder meer motieven van bankbiljetten in verschillende kleuren die op de muren te vinden zijn. Bij de ingang is een indrukwekkende sculpturale, gouden trap te zien, die is geïnspireerd op het onvoorspelbare vallen van munten en waarvan de vorm zowel beweging en lichtheid als robuustheid uitstraalt. De ontwerpstudio van Rafael de La-Hoz baseerde haar ontwerp op de krachtige, dynamische uitstraling van de wolkenkrabber en bracht dit over op het interieur.

De 375 kamers, die een wijds uitzicht op de grote metropool bieden, zijn verdeeld over 11 verdiepingen. In alle kamers is het thema geld op originele wijze geïmplementeerd met stedelijke en creatieve motieven. De Spaanse kunstenaar David Zuker creëerde gewaagde, opzichtige graffiti op de muren en plafonds. De standaard kamers hebben een design thema van "Money Circus", het grafische design van de 24m2 kamer weerspiegelt enkele van de belangrijkste valuta's van de wereld: Pond-Sterling, Dollar en Euro. De Junior Suites zijn gewijd aan het thema van "World Casino", een veel voorkomende referentie in de financiële wereld. Symbolische muurschilderingen, zoals de drie apen (horen niets, zeggen niets, zien niets) die hun dobbelstenen op de speeltafel laten vallen, zijn vakkundig geënsceneerd door Zuker. De combinatie van macht en geld kenmerkt de inrichting van de Presidentiële Suite. In de 90m2 grote kamer met uitzicht op de skyline van Frankfurt wordt de concurrentiestrijd tussen de economische grootmachten China en Amerika in een kleurrijke pop-art-stijl uitgebeeld. Bij het boeken van een suite of geselecteerde Premium Skyline-kamers krijgen gasten ook exclusief toegang tot de VIP Insider Lounge. Kleurrijke muurschilderingen zijn ook te vinden in het Kantine restaurant op de eerste verdieping. David Zuker ontwierp hiervoor surrealistische, fantasierijke currencies als muurmotieven, die de portretten sieren van persoonlijkheden als Sissi, Nefertiti, Goethe en Beethoven.

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe bij NH Hotel Group, is van mening dat "nhow Frankfurt is een belangrijke stap in de uitbreiding van het nhow merk", en voegt toe: "De laatste nhow-openingen in belangrijke Europese hoofdsteden zoals Brussel, Londen en Amsterdam, zijn zeer goed ontvangen. Nu arriveren we in de economische hoofdstad van Duitsland en bieden we het merk een unieke locatie en met het beste team, waarmee we ons kunnen onderscheiden van de rest van het hotelaanbod in de stad en nhow als het design- en lifestyle-merk van de NH Hotel Group kunnen blijven versterken".

De hoogste rooftopbar van Duitsland en tal van culinaire hoogstandjes
De NFT SKYBAR & RESTAURANT op de 47e verdieping van de ONE, genoemd naar de Non-Fungible-Tokens, wordt beschouwd als een waar hoogtepunt van de nhow Frankfurt. Tot 199 gasten kunnen op de bovenste verdieping van de toren tegelijk feestvieren onder het genot van Californische gerechten en het panoramische uitzicht op de skyline van Frankfurt. De kenmerkende cocktails zijn omgevormd tot een exclusieve collectie van NFT's waarmee gasten hun eigen stukje van de nhow metaverse kunnen kopen terwijl ze nippen van een cocktail.

Het Kantine restaurant biedt een uitgebreide ontbijtselectie, evenals internationale gerechten en lokale specialiteiten in de avond. Alle gerechten worden in de open keuken voor de ogen van de gasten bereid. Vers bereide gerechten en vooral Amerikaanse gerechten, net als vele koffiespecialiteiten, zijn verkrijgbaar in de Rich Barista koffieshop in de lobby. Met zijn extravagante sfeer nodigt de Gold Bar in de lobby gasten uit om te genieten van een cocktail of een snack. VIP's en gasten van de suites hebben toegang tot de exclusieve Insider Lounge, waar van 's ochtends tot 's avonds eten wordt geserveerd. nhow Frankfurt heeft een speciaal aanbod voor crew van luchtvaartmaatschappijen die in het hotel verblijft: ze hebben toegang tot een eigen ruimte genaamd The Vault met een keuken, zithoek en drankjes.
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: nhow Frankfurt Frankfurt Locatie Hotel Rooftop bar
Algemene voorwaarden | privacy statement